دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین‌های مداربسته آنالوگ که در حقیقت نسل قدیم دوربین‌های مداربسته است، بیشتر مناسب کاربران غیرحرفه‌ای است. در مقابل، دوربین‌های مدار بسته دیجیتال، نسل جدید و حرفه‌ای‌تر سیستم مدار بسته است که در آن اطلاعات تصویر از طریق پروتکل‌های شبکه انتقال پیدا می‌کند.

در مقایسه‌ی بین این دو نوع دوربین، اولین تفاوتی که متوجه آن خواهید شد، قیمت ارزان‌تر دوربین‌های آنالوگ نسبت به دوربین‌های تحت شبکه است. اما در مقابل قیمت ارزان، دوربین‌های آنالوگ معایب بسیاری دارد که بزرگ‌ترین عیب آن، کیفیت پایین تصویر است. از نظر کیفیت تصویر، دوربین‌های آنالوگ بسیار محدود است و فقط قابلیت ضبط تصاویر را با روزولشن ۰٫۵ مگاپیکسل دارد. این در حالی است که در دوربین‌های مداربسته‌ی تحت شبکه، کیفیت تصاویر تا ۵ مگاپیکسل نیز می‌رسد.

تفاوت دیگر دوربین‌های مداربسته آنالوگ و تحت شبکه در انعطاف‌پذیری پس از نصب و اجراست. دوربین‌های آنالوگ انعطاف‌پذیری بسیار کمتری دارند، اما در مقابل، دوربین‌های دیجیتال قابلیت‌های بسیاری دارند و می‌توان تجهیزات، دوربین‌ها و کنترل‌کننده را به‌آسانی جابه‌جا کرد.

نکته‌ی دیگری که موجب برتری دوربین‌های مدار بسته IP نسبت به آنالوگ شده است، تکنولوژی به کار رفته در دوربین‌های دیجیتال است. به‌واسطه‌ی این تکنولوژی و با استفاده از فیبر نوری، دیگر محدودیتی برای کابل‌کشی نخواهید داشت و هزینه‌های کابل‌کشی به‌خصوص در محیط‌های وسیع کاهش می‌یابد. همچنین قابلیت‌های نرم‌افزاری که فقط در دوربین‌های تحت شبکه وجود دارد، امکانات خارق‌العاده‌ای برای شما ایجاد خواهد کرد.

با توجه به این تفاوت‌ها، به‌طور کلی می‌توان گفت سیستم‌های مداربسته‌ IP، برتری‌های ویژه‌ای نسبت به دوربین‌های مدار بسته آنالوگ دارند، اما برای استفاده از این تکنولوژی باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کرد. اگر می‌خواهید یک سیستم نظارت تصویری حرفه‌ای و باکیفیت داشته باشید، حتما از سیستم مداربسته شبکه استفاده کنید.

امیدواریم توانسته باشیم با ارائه‌ی این اطلاعات، در انتخاب نوع دوربین مداربسته به شما کمک کنیم. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید بهترین انتخاب را متناسب با نیازهای امنیتی و نظارتی خود داشته باشید.

برای درک بهتر تفاوت کیفیت تصویر در دوربین‌های مداربسته آنالوگ و تحت شبکه، در ادامه نمونه‌هایی برای مقایسه ارائه شده است.

انالوگ و دیجیتال

دوربین مداربسته آنالوگ
۵ (۱۰۰%) ۱ vote

معرفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری: 33438501-051

 

0